شیشه عمر فوتبال ما دست کره بود ؟
اخبارروز-ایران و جهان
خبرهای گوناگون اجتماعی-فرهنگی و...

حسرت قهرماني ايران 39 ساله شد/ شانس حریف تاکتیک نشد !
تيم ملي فوتبال ايران در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌ها با نتيجه يك بر صفر برابر كره جنوبي شكست خورد تا حسرت قهرماني‌اش‌ در آسيا 39 ساله شود. در ضمن تيم ايران با شكست برابر كره جنوبي از پانزدهمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در قطر وداع كرد. ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و كره جنوبي در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت‌هاي 2011 آسيا از ساعت 19:55 در ورزشگاه قطر اسپورت و در حضور حدود هفت هزار تماشاگر برگزار شد. دو تيم در 90 دقيقه وقت قانوني نتوانستند گلي بزنند و بازي با نتيجه تساوي به پايان رسيد تا به وقت اضافه كشيده شود.
يونگ بينك در دقيقه 105+2 گل كره جنوبي را به ثمر رساند تا اين تيم يك بر صفر پيروز ميدان شود و ايران مانند جام ملت‌هاي چهار سال پيش در سال 2007 برابر كره جنوبي شكست بخورد و از صعود به نيمه نهايي باز بماند.

به گزارش سرویس ورزشی تابناک ، بدين ترتيب طلسم 35 ساله قهرمان نشدن ايران در آسيا 39 ساله شد. افشين قطبي سرمربي ايران كه تيمش با كسب 3 پيروزي و به عنوان بهترين تيم مرحله گروهي به ديدار كره جنوبي آمده بود با استفاده از 3 هافبك دفاعي و تدابير محتاطانه پاي به ميدان گذاشت تا در نيمه اول بيشتر به بررسي شرايط تيم كره جنوبي بپردازد.

بر اين اساس تيم ايران با تركيب سيد مهدي رحمتي، هادي عقيلي، سيد جلال حسيني، محمد نصرتي، احسان حاج صفي، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان، پژمان نوري، محمدرضا خلعتبري، غلامرضا رضايي و كريم انصاري فرد بازي را آغاز كرد.
در بيست دقيقه ابتدايي بازيكنان دو تيم با تجمع در ميانه ميدان به محك زدن شرايط يكديگر پرداختند، اما در ادامه نيمه نخست كره جنوبي توپ و ميدان را در اختيار گرفت.

هافبك هاي كره جنوبي با رهبري كاپيتان 'پارك جي سونگ' در بيشتر دقايق نمايش بهتري از بازيكنان ايران داشتند و بازيكنان ايراني نيز در بيشتر اوقات تاكتيك هاي تدافعي را در دستور كار خود قرار دادند. بهترين فرصت تيم ايران در نيمه نخست را محمدرضا خلعتبري به وجودآورد كه ارسال زيباي وي با اشتباه مدافع كره جنوبي همراه شد اما 'سونگ ريونگ' سنگربان كره جنوبي در آخرين لحظه دروازه را نجات داد.
كره اي ها نيز در برخي اوقات فرصت هاي براي گلزني به دست آوردند كه با هوشياري مدافعان ايران به نتيجه نرسيدند تا نيمه نخست بدون گل به پايان برسد.

درآغاز نيمه دوم خسرو حيدري جانشين محمدنصرتي شد تا تيم ايران بازي هجومي تر را در دستور كار خود داشته باشد.
حركات حيدري از جناح راست و ارسال هاي وي باعث شد تا تيم ايران چند فرصت نسبي گلزني را كسب كند كه بهترين موقعيت را محمدرضا خلعتبري از دست داد. بازيكنان كره جنوبي تا دقيقه 65 تيم برتر زمين بودند اما از اين دقيقه به بعد بازيكنان ايران با ارايه بازي منظم و رد و بدل كردن پاس هاي كوتاه شرايط بهتري كسب كردند.

مسعود شجاعي نيز در دقيقه 74 جانشين كريم انصاري فرد شد تا قدرت حفظ توپ ايران بالاتر برود اما حضور اين بازيكن در زمين چندان تاثير گذار نبود. تلاش دو تيم ثمري در برنداشت تا اين ديدار با تساوي بدون گل پايان يافته و كار به وقت هاي اضافه كشيده شود.
در آخرين ثانيه هاي وقت اضافه نخست پاس اشتباه جواد نكونام كه از ابتداي بازي نمايش بسيار ضعيفي داشت به بازيكنان كره جنوبي رسيد تا دروازه ايران باز شود.

تلاش بازيكنان ايران در نيمه دوم وقت هاي اضافه و حضور محمد غلامي هم ثمري در برنداشت تا بازي با نتيجه يك بر صفر به پايان برسد. روشن ايرماتوف داور ازبكستاني به آندرانيك تيموريان و مسعود شجاعي از ايران و لي جونگ و بينگ دونگ از كره كارت زرد نشان داد.

تركيب تيم ملي فوتبال ايران:
مهدي رحمتي، محمد نصرتي( از دقيقه 46 خسرو حيدري)، هادي عقيلي، سيد جلال حسيني، احسان حاج صفي، آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، پژمان نوري( از دقيقه 109 محمد غلامي)، محمدرضا خلعتبري، غلامرضا رضايي، كريم انصاري‌فرد( از دقيقه 75 مسعود شجاعي)
سرمربي: افشين قطبي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 4 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب